Thursday, August 23, 2012

24.8. 00.00 / Predstavitev Guillaume Marie (FRA) in Greg Smith (CAN) / Kino Udarnik






Guillaume Marie je študiral na pariški Opéra Ballet in na konzervatoriju National Supérieur de Musique et de Danse. Po končanem študiju je pričel sodelovati z vrsto mednarodno uveljavljenih koreografov, kot so Jan Fabre, Gisèle Vienne, Martin Butler, Guilherme Botelho, Thierry Smits in drugimi. Leta 2005 je začel delovati tudi kot samostojen avtor in ustvaril več predstav, ki so bile prikazane v Franciji in drugje po svetu: Cracking Your Smile (2005), We Are Accidents Waiting to Happen (2006), 26th of October, Barcelona (2007), Trigger (2008), Nancy (2010), Intrusion (2011), AsfixiA (2011). Guillaume je režiral tudi dva kratka filma Private Earthquakes (2007) in Spinnen (2010).. Več informacij na www.tazcorp.org


24.8. 22.00 / Predstavitev Michele Rizzo (I) / Fotografski muzej




Poglavitni dramaturški in performativni izziv dela z naslovom M, ki ga predstavljam na festivalu NagiB, je raziskati, ali je mogoče (dobesedno in ne metaforično) pretvoriti neviden, skrit ustvarjalni proces v tehten, viden produkt, ne da bi se pri tem izgubila integriteta obeh. M preiskuje meje (ne)vidnosti in samo-refleksije v delu plesalca iz osebnega kot tudi uprizoritvenega stališča.
»Umetnost in odrsko uprizarjanje sta me začela zanimati, ko sem se v Italiji učil igranja na klavir in se pričel ukvarjati s plesom. Leta 2012 sem diplomiral na SNDO – School for New Dance Development v Amsterdamu. Moja umetniška praksa zajema odrsko uprizarjanje, vizualno umetnost in glasbo, predstavljam svoja avtorska dela in kot performer sodelujem z drugimi ustvarjalci, rastem.«




24.8. 20.00 / Predstavitev Maja Lamovšek (SLO) / Razstavišče Urban


Zanima me nagonsko v človeku, imenovano id. ID ali ONO je Freud poimenoval človekove primarne nagone (biološki: po hrani, vodi, izogibanju bolečini, seksualnosti, tudi agresivnosti – boj za preživetje).. Ne ve in se ne sprašuje, kaj je prav in kaj narobe, deluje le po načelu ugodja. V vsakdanjosti se preveč sprašujemo, mislimo, razglabljamo. Id je nezaveden proces. V gibu bom raziskovala, kaj lahko nadzorujem v telesu in, ko ne nadzorujem, kam me odnese. Ko se misli spet »prižgejo«, se svet nagonskega poruši, nagonsko pa prinaša ugodje. Osredotočala se bom na ugodje, koliko ga zmoremo in koliko ga dejansko imamo. Telo v gibu bo samo predmet raziskovanja.
Vse te miselne ovire… Jih bo id premagal ali jim bo pustil, da v človeku uničijo ugodje?
Maja Lamovšek (1994) pleše že 16 let. Izobraževala se je v različnih plesnih tehnikah: Modern jazz, Show jazz, Latino jazz, Fusion, Hip hop, Sodobna plesna tehnika, Flying low, Passing through, Balet, Horton, Gaga plesna tehnika, Modern, Afriški plesi, Forsythove improvizacije, Laban,… Kot plesalka je sodelovala z dramskim gledališčem Gnosis, koreografinjo Tino Valentan in dramaturginjo Aleksandro Blagojevič, koreografoma Gregorjem Luštkom in Marko Urbankom. Njen avtorski opus zajema kratke koreografije in predstavo Najdeno (v sodelovanju z Majo Šnuderl). V letu 2011 je bila rezidenčna umetnica festivala NagiB.

24.8. 17.00 / Uprizoritvena praksa s Tino Valentan (SLO) in Lukom Martinom Škofom (SLO) Paviljon v parku






Kaj počneta Tina in Luka v parku? 

V petek, 24.8.2012, ob 17:00 vas vabita v paviljon v mestnem parku, kjer se boste lahko udeležili sharinga njune umetniške prakse!!!!

»Delovni naslov« je predstava, ki nastaja v okviru projekta Modul Dance in bo premierno prikazana septembra v Mariboru. V času NagiBa bova miselni proces, ki se je razvijal do sedaj, pretvarjala v dvoumno bitje, ki se giba med nastopajočim človekom, socialnim robotom in medijem za spreminjanje zavesti. Stojimo na razpotju; po eni poti stopa človek v virtualen prostor, po drugi odhaja v naravo. Obakrat izstopa iz sebe – nekam se mora premakniti. Ali obstaja prava pot ali je vseeno katero izberemo? Proces gledanja najinega dela naj redefinira, kaj je naravno, kaj živo in kaj mrtvo.

Tina Valentan: diplomantka SNDO – Amsterdam, samozaposlena v kulturi. Festivali: Mesto žensk, Haip, Borštnikovo srečanje, Pitch Wise, Act Festival Bilbao, Its Festival Amsterdam, Masdanza Gran Canaria, NagiB, Gibanica, Platforma, 4GO. Nekateri projekti (samostojni ali v sodelovanju): Dvojnik (2012), Zakaj te ne morem zapustiti (2011), Fiktivne situacije (2010), Ko luna raste (2008).

Luka Martin Škof: poklicni režiser (AGRFT 2002 – 2006). Festivali: Zlata paličica, Borštnikovo srečanje, Festival Skup, Mladi bobri, Dnevi komedije Celje. Pomembnejše predstave: Driada (AGRFT – SMG), Triko (SLG Celje), Skurt (SNG Nova Gorica), Vitez Čudes (MGL Ljubljansko). Nagrade: Zlatolaska (2004/05, Grenki sadeži pravice), Zlatolaska (2006/07 Driada), Satir (2009, Triko). Delujoč tudi kot: oblikovalec zvoka in prostora.

24.8. 16.00-18.00 / Upcycling is Art? in Izdelava igrač / Vodni stolp


Četrtek, 23.8., 16.00-18.00
Petek, 24.8., 16.00-18.00
Sobota, 25.8., 16.00-18.00
Upcyclerji obrabljene predmete re-dizajnirajo, predelajo v izdelke enake ali večje vrednosti in jim podaljšajo življenje.
Božena Blanuša, diplomantka šole uporabnih umetnosti Famul Stuart, smer kiparstvo-keramika, se zadnjih nekaj let intenzivno ukvarja z upcyclingom. Osredotoča se na reklamne materiale podjetij, ki so odslužili svojemu namenu, jih predela in na novo uporabi v druge namene. Kombinira jih z odpadnim tekstilom in plastiko. Tako nastajajo torbe in torbice, darilne škatlice in vrečke in še marsikaj.


24.8. 15.00 / Refleksija s Fanni Futterknecht / Salon Rotovž





Projekt je nadaljevanje projekta Skoraj te ljubim, ki si jemlje za izhodišče konstruirane in stilizirane fiktivne like oz. maske. Kot neke vrste moderatorka bo avtorica popeljala občinstvo skozi predstavo, ki prikazuje artificielnost njenega sveta ter njenih razmerij in emocij, v katero se je poglobila v raziskavi o zunanjosti osebnih odnosov v družbi; oziroma bo izhajala iz vnaprej določenega prizora, in sicer Prizora s krvjo (glej sliko), ki raziskuje ilustracije in abstraktne upodobitve nasilja.
»V tem projektu želim raziskati fizično nasilje in uničevanje; mehanizme abstrahiranja nasilnih dejanj skozi tehnološke dosežke, kot recimo v vojni; fizično nasilje, ki izključuje neposreden fizičen kontakt, torej nasilje skozi virtualnost (meta nasilje), nasilje brez namena.
Zanima me, kaj se zgodi, ko postavimo umetno/artificielno v razmerje z realnim, na primer umetno kri (krvi podobno rdečo tekočino) v razmerje s pravo krvjo (naravno krvjo). Želela bi si, da bi se prava kri zakamuflirala v svet umetnega, v svet reprezentacije/v svet imaginacije – da bi naravnemu odvzela njegovo »pravost«, da bi bilo naravno videti umetno (fake), namesto da poskušam umetno (fake) napraviti realno.

Fanni Futterknecht je odrska ustvarjalka in videastka. Najprej je študirala vizualno umetnost na Akademiji Gerrit Rietveld v Amsterdamu in na Akademiji uporabnih umetnosti na Dunaju, študij pa je nadaljevala na podiplomskem programu na Inštitutu Piet Zwart v Rotterdamu. Svoje umetniško ustvarjanje je pričela z video instalacijami, nadaljevala pa je s performativnimi intervencijami v javni prostor ter predstavami za gledališče.
V svojih delih se posveča predvsem ločnici med kontekstom uprizoritvenih umetnosti in kontekstom vizualne umetnosti.

24.8. 12.00-13.00 in 14.00-16.00 / Parkour vadba / Vodni stolp in prostori umetnikov


Ponedeljek, 20.8., 12.00-13.00 in 14.00-16.00
Torek, 21.8., 12.00-13.00 in 14.00-16.00
Četrtek, 23.8., 12.00-13.00 in 14.00-16.00
Petek, 24.8., 12.00-13.00 in 14.00-16.00
Parkour je za gledalce
Kaj bi se zgodilo, če bi plesalci naenkrat odplesali ven iz gledališča in stekli navzdol po cesti? Ali naj se poženemo iz svojih sedežev in stečemo za njimi, splezamo čez prepreke, preiščemo mesto in v neki zakotni ulici ulovimo ta premikajoča se telesa, jih preženemo skozi zapuščene poslovne stavbe, skozi privatna stanovanja, ven na glavni trg? Mar naj z (za, poleg, pred) njimi zaplešemo, namesto da od njih zahtevamo, da plešejo za nas? In če da, ali smo pripravljeni na izziv? Smo ga sposobni izpeljati? Ali poznamo gibe? Se znamo med vsem tem znajti tudi, ko nimamo pri roki zemljevida (mesta oziroma telesa)? Na ta vprašanja bomo poskušali najti odgovore skupaj z majhno »privilegirano« skupino tistih gledalcev, ki so radovedni in ki premorejo dovolj raziskovalnega duha, da se z mano podajo na pot med lokacijami in se preizkusijo v razmisleku o pomenih in sporočilnosti ponujenih predstav… kot dejanje skupnega užitka. Parkour. (Igor Dobričić)
Meeting point: Vodni Stolp ob 12h in 14h!

24.8. 10.00/ Uprizoritvena praksa z Jasmino Križaj (SLO) in Cristino Planas Leitão (PT) / Plesna Izba Maribor







Kako delati v "skoraj"? Med Jasmino in Cristino....v petek, 24.8.2012, ob 10:00, na Plesni Izbi Maribor, kjer se boste lahko udeležili njunega sharinga umetniške prakse!!!

Ali je mogoče vztrajati v vmesnem stanju med udobjem in neudobjem, med vsem in ničemer, med dolgočasnim in zanimivim?
Je zanimivo raznovrstno, krepostno, elegantno, pametno, globoko… ali izjemno?
Je dolgočasno počasi? Ponavljajoče se? Prazno? Plitvo? Morda le na površini? Povprečno?
Je povprečno »vmes«? Obstaja morda vmesno stanje med povprečnim in izjemnim? Je »skoraj« vmesno stanje?
Zelo dolgočasen komad je prostor, kjer se »skoraj« zgodi. Je poizkus, kako napraviti počasno, ponavljajoče, prazno, plitvo, površinsko, povprečno… izjemno.




Cristina in Jasmina sta diplomirali iz plesa leta 2006 na umetniških akademijah v Amsterdamu na Nizozemskem (Arnhem Dansacademie in School for New Dance Development). 
Leta 2010 sta se udeležili projekta 50 dni v Costa Rici na povabilo koreografa Davida Zambrana, kjer sta se usposobili za poučevanje in nadgradnjo tehnik Flying Low in Passing Through. 
Kmalu nato sta pričeli tudi umetniško sodelovati. Nedavno sta skupaj naredili predstavo Zelo slasten komad (The Very Delicious Piece) v okviru projekta Modul Dance, ki ga trenutno predstavljata na gostovanjih.













24.8. PARKOUR 1 !!!!!!


Pester in bogat program od jutra do večera:

10.00/ Uprizoritvena praksa z Jasmino Križaj (SLO) in Cristino Planas Leitão (PT) / Plesna Izba Maribor


12.00-13.00 in 14.00-16.00 / Parkour vadba / Vodni stolp in prostori umetnikov (8 lokacij) - meeting point Vodni Stolp!

15.00 / Refleksija s Fanni Futterknecht / Salon Rotovž

16.00-18.00 / Upcycling is Art? in Izdelava igrač / Vodni stolp

17.00 / Uprizoritvena praksa s Tino Valentan (SLO) in Lukom Martinom Škofom (SLO) Paviljon v parku

20.00 / Predstavitev Maja Lamovšek (SLO) / Razstavišče Urban

22.00 / Predstavitev Michele Rizzo (I) / Fotografski muzej

00.00 / Predstavitev Guillaume Marie (FRA) in Greg Smith (CAN) / Kino Udarnik